HIGHYARD LUCKY'S BYGGET CRADY

Flatcoated Retriever teefje van 25-04-2002 / 02-07-2010
Vader: Björshults Pang I Bygget
Moeder: Beam Me Up Murphy
7 broers en 2 zussen.
op alle foto's kan je klikken voor groot formaat.

donderdag 22 april 2010

Doodziek....

Vanmiddag na een lange nacht en zo nodig nog langere ochtend met een zwaar zieke hond terug naar de kliniek. Het enige wat ze nog kon was hoekig met stramme pootjes en een bolle rug staan.

Op de echo zagen we meteen dat er vocht en lucht in de buik zat, dit duidt op een perforatie. Meteen naar de OK en buikje open.

Hier werd een zweer in de darm gevonden ter hoogte van de 12vingerige darm/overgang maag. De darm was geperforeerd, maag inhoud in darm/buik gekomen en hierdoor een buikvliesontsteking. Geen wonder dat ze zooooo ziek was, de arme ziel.
Het stuk darm met de zweer kon niet weggehaald worden omdat dit op een overgangsstuk zit. De darm is dus weer dichtgemaakt en een ander stuk darm is er tegenaan/overheen genaaid. Dit om het sterker te maken en sneller te laten genezen.
Ze moet de komende 48 uur in de kliniek blijven aan het infuus en deze tijd is cruciaal. Het is niet te hopen dat er nog meer zweren zitten die gaan springen..., want dan is t einde verhaal...

Deze aandoening heeft ze overigens gekregen door de vele medicijnen die ze de afgelopen tijd heeft gehad, en dat doet me nog wel 't meeste pijn, door menselijke fouten heeft zij nu zo'n pijn, pfff.

Maar het is een strebertje die Woeff van mij dus ik heb er alle vertrouwen in dat ze dit weer gauw te boven gaat komen.

En dan is er verder nog 't volgende probleem....het biopt uit haar schouder heeft uitgewezen dat het een Synoviaalcel sarcoom is. Google zegt hierover : Deze tumor komt zelden voor en gaat uit van de weke delen voornamelijk rondom de grotere gewrichten zoals de elleboog, de knie en de hak. Door uitbreiding naar de aangrenzende botten kunnen deze oplossen. Het is dus geen primaire bottumor, maar het klinische beeld lijkt hier veel op. De honden hebben last van een langzaam verergerende kreupelheid en kunnen stoppen met eten en vermageren. Het aangetaste gewricht wordt warm en dik en bij beweging van het gewricht is het voor het dier extreem pijnlijk.

Feit is dat ze niet veel pijnstilling meer kan verdragen, dus hoe we hier mee om moeten gaan is van latere zorg. Eerst maar probleem per probleem aanpakken. Ik ga veel quality time met m'n wijfie pakken de komende tijd.

Ik ga nu proberen te slapen en ik bedank iedereen voor z'n lieve sms/mail/telefoon etc. En Do & Do speciale dank aan jullie voor het bijstaan van deze wandelende zeef. Het gaf enorm veel steun om jullie erbij te hebben. Kusss

1 opmerking:

patrick zei

We leven met je mee en wensen je veel sterkte en succes.
Ik heb zelf nog niet zoveel meegemaakt met mijn hond (geen ziekenhuis bezoeken en zo) maar kan me goed voorstellen hoe je je nu moet voelen. Het blijft toch je kind .... dat helaas niet kan praten maar wel heel zielig kijken.

Nogmaals succes