HIGHYARD LUCKY'S BYGGET CRADY

Flatcoated Retriever teefje van 25-04-2002 / 02-07-2010
Vader: Björshults Pang I Bygget
Moeder: Beam Me Up Murphy
7 broers en 2 zussen.
op alle foto's kan je klikken voor groot formaat.

zaterdag 29 november 2008

Weer een prachtige jachtdag !

Vandaag hadden we weer 'n heerlijke jachtdag. Alle ingredienten voor een superdag waren aanwezig, lekker weer, Crady zat lekker in d'r vel, dagje met m'n vriendje samen, én opstap met de leukste jagers van Nederland !! We zouden om 9.30 uur beginnen. Toen we aankwamen bleek dat Karlo al even een 5 tal eenden had geschoten bij hem in de buurt. Én dat hij ze had laten liggen voor de honden. Fantastisch toch, konden we even beginnen met een paar prachtige dirigeeropdrachten. De kop was eraf, Cree ging lekker, Pas en Tarry ook. Hierna gingen we naar een basin bij een kas, daar zaten een 10tal eenden te genieten van hun ochtendbadje. Niet lang meer, want daar kwamen de stoere mannen van Lansingerland. Ze slopen naar het basin en binnen no time leek het wel een terroristenaanslag in Mumbai. Pang, pang, pang, de eenden vielen bij bosjes uit de lucht. Crady had er een aantal prachtig gemarkeerd, ze kwamen snel binnen. Nog een verre dirigeer over water. Daar achter een hek tekende ze, het hek was te hoog, ze loste het meteen zelf op door via de sloot aan de andere kant te komen. Daar onder een paar vrachtwagens vond ze de eend, hij deed het nog en was daar weggedoken. Toen ze deze bij mij had gebracht mocht ze nog een duik maken in het basin. Ze ging er zonder aarzelen in. Er zat een duiker in het water. Om te voorkomen dat ze een uur rondjes moest blijven zwemmen achter deze duiker aan, gaf Terror-Patrick hem nog een genade schot. Cree zwom er naar toe en moest toen via de stijle wand weer haar uitweg vinden. Ik kon haar niet helpen want ik stond aan de andere kant van de sloot. Patrick deed wat pogingen haar voor te jagen en wist haar naar de juiste hoek te dirigeren. Hier kwam ze redelijk makkelijk weer uit het basin met Donald Duck :-) Er is zoveel gebeurd vandaag, we hadden weer 'n vos die na een lange spannende achtervolging door met name Eugene het loodje moest leggen. We hebben weer 345 slootjes moeten springen en over hekken moeten klauteren. En die dappere dodo van me jumpt overal overheen alsof 't niks is. Aan het einde van de dag hadden we weer een mooi tableau; 20 eenden, 2 fazanten, 2 duiven, 5 hazen en een vos. En ik ben m'n laars bijna kwijt geraakt met het springen over een wel hele brede sloot. Hij bleef staan in de kant, maar gelukkig waren er veel mannen om mij een helpende hand toe te reiken. Da's 1 van de voordelen als vrouw alleen in zo'n mannenwereldje, hahaha. Aad bedankt voor de redding en Pascal... grrrr ^*%$%^& fijn dat je me niet kwam helpen maar wel filmen. Zo hebben we altijd de beelden nog :-) Het filmpje uploaden lukt fff niet, ik blijf 't proberen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Whou, gaaf hoor zo met Crady mee op jacht! Dat moet genieten zijn denk ik zo!
Ik hoop dat Gina en ik ooit ook eens zo'n ervaring hebben.
Groetjes DannytUllYa