HIGHYARD LUCKY'S BYGGET CRADY

Flatcoated Retriever teefje van 25-04-2002 / 02-07-2010
Vader: Björshults Pang I Bygget
Moeder: Beam Me Up Murphy
7 broers en 2 zussen.
op alle foto's kan je klikken voor groot formaat.

zaterdag 15 november 2008

Overdekt jagen ???

Onwijs gave jachtdag gehad vandaag. Pascal kon helaas niet vandaag, hierdoor mocht ik met 7 geweren alleen op stap!
En wat is er dan mooier dan wanneer jij een drukker ziet, terwijl er al bijna 500 jaar jachtervaring 2 x langs gelopen is, hahhaa. Deze haas werd daarna ziek geschoten en Crady heeft 'n fantastisch sleep gelopen. Wij en ook zij konden 'm op een gegeven moment niet meer zien door het glooiende landschap en de vele slootjes maar ze ging er prachtig flankerend achteraan. En dan ben je zó trots als een aap met 7 lullen als je haar aan ziet komen lopen met de haas :-)



En toen kwam het klapstuk van de dag. We gingen overdekt jagen ?? Ja, ja, in een zwaar verwilderde kas. Er stonden grote planten van kalabassen van vele jaren terug en riet, en mais en bramen, en god weet wat nog meer. Je moest er met een kapmes doorheen. Maarrrr er zouden zich vossen ophhouden in deze kas, dus we moesten er doorheen. Ik had Crady los gelaten, het was geen doen, ik moest zelf achterwaarts me een weg banen door de chaos, m'n handen lagen open van de snij planten en Crady scheurde en sprong er ook doorheen. En ja hoor, knal, knal. We hadden er 1. Het mannetje is helaas ontkomen door een kapot raam. Volgende week gaan we er weer kijken, het was een rare ervaring maar wel super gelachen.
Crady heeft er ook een oorlogswond aan overgehouden, onder haar oog zit een fikse snee. In het begin veel bloed, maar ze gaat door als een bouwvakker en leek er geen last van te hebben. Vanavond maar een beetje schoonmaken en hopen dat het bloeden snel stopt.




We hadden een plateau van 4 hazen, 1 fazant hen, 2 eenden en 1 vos. Het was hard werken van 9 tot 4, ploeteren door de blubber, slootje springen, door de bossen, door de jungle, hahah. Maar het was een prachtige dag!
Volgende week weer.
Ik heb 1 haas mee naar huis genomen, mag Pas 'm morgen schoonmaken en gaan we weer lekker draadjesvlees eten, mmmmmmmmmmmm.


1 opmerking:

Chester zei

gaaf hoor dat indoor jagen maar... alleen en mij dan niet bellen hé !!!